Nieuw concept wandelzoektocht in Maarkedal: “Schatten van Vlieg”

Op 20 juni 2019

Deze zomer strijkt Vlieg ook in Maarkedal neer. De gemeente neemt deel aan “Schatten van Vlieg”, een zomeractie voor families.

De bedoeling is om opdrachten en raadsels op te lossen en zo de code te kraken om de schatkist van Vlieg te openen. Wie de schatkist vindt, krijgt als beloning een smaakboekje boordevol spelletjes. Het parcours is een schattentocht van 5 km in ons mooie Maarkedal. Ga dus op ontdekking en doe tussen 29 juni en 31 augustus mee aan deze zomerse zoektocht, een ideale activiteit tijdens de grote vakantie.

Het nieuwe concept “Schatten van Vlieg” vervangt de traditionele zomerzoektocht in Maarkedal. Deze zomerzoektocht, vol hersenbrekers, was vooral gericht op fervente deelnemers. Na 10 edities wil het gemeentebestuur met “Schatten van Vlieg” een breder publiek aanspreken.

“Het is een eerder laagdrempelige actie die zich vooral richt op gezinnen met jonge kinderen (-12jaar) en waaraan zowel inwoners als verblijfstoeristen kunnen deelnemen”, aldus schepen van toerisme, Isabel Van Quickelberghe.

Deelname is gratis en deelnameformulieren zijn te verkrijgen in de bibliotheek, bij de dienst Burgerzaken of op www.maarkedal.be/vrije-tijd/activiteiten-jeugd