Groen licht voor voetbal op Kortekeer

Op 15 januari 2024

De kogel is door de kerk!

De vergunning voor het vernieuwen van de voetbalinfrastructuur op de Kortekeer in Maarkedal is definitief goedgekeurd.

Nadat hogere overheden vorige plannen van het gemeentebestuur hadden getorpedeerd, zal er dan toch een kunstgrasveld komen op de site en zullen er renovatiewerken gebeuren aan de kantine. Op die manier garandeert het gemeentebestuur dat er ook in de toekomst voetbal kan gespeeld worden op de Kortekeer.

De vergunningaanvraag voor het voetbalproject Kortekeer die het gemeentebestuur van Maarkedal heeft aangevraagd, is definitief goedgekeurd. Er werd geen beroep aangetekend tegen de vergunning en ook het Agentschap Natuur & Bos, dat in het verleden de plannen al meermaals had gekelderd, staakt nu het verzet. “We hebben de plannen naar aanleiding van het zoveelste verzet van Agentschap Natuur & Bos en in samenspraak met iedereen met een hart voor het Maarkedals voetbal aangepast”, zegt schepen van sport Filip Meirhaeghe (Voor Maarkedal). “Met deze goedgekeurde vergunning kunnen we nu aan de slag om een kunstgrasveld aan te leggen en renovatiewerken aan de kantine. Als de aanbesteding vlot verloopt, starten de werken in mei.”

Bloed, zweet en botsen tegen absurde muren

Ook de burgemeester van Maarkedal Joris Nachtergaele (N-VA) reageert in de eerste plaats opgelucht. “De manier waarop dit is gelopen zal geen schoonheidsprijs winnen. We moeten gewoon nogmaals vaststellen dat we in ons land botsen op absurde muren wanneer we als gemeentebestuur plannen maken om Maarkedal beter te maken. De ganse vaudeville in dit voetbaldossier is daar opnieuw het bewijs van. Ik ben vooral blij dat we met deze investering van meer dan 1.200.000 euro het Maarkedalse voetbal blijvend kunnen verankeren in onze gemeente. Ik wil ook expliciet de buurt bedanken voor hun constructief-kritische houding die ertoe heeft geleid dat we alsnog zijn kunnen landen.”