N-VA MAARKEDAL BIEDT HULP AAN DE SLACHTOFFERS VAN DE WATERSNOOD IN LUIK

Op 21 juli 2021

Duizenden mensen verkeren in nood door de hevige overstromingen die vorige week plaatsvonden in het oosten van ons land. De beelden die we de voorbije dagen zagen in de media laten ons niet onberoerd.

N-VA Maarkedal bleef niet bij de pakken zitten en besliste om de maandelijkse afdracht van de weddes van hun burgemeester, schepenen, gemeente- en OCMW-raadsleden te spenderen aan de aankoop van hygiënische- en kuisproducten, pasta en voeding in blik, goed voor een totaal bedrag van 959 euro.

Maandag vertrekt Isabel Van Quickelberghe samen met haar man met hulpmateriaal naar Luik, meer bepaald naar Grivegnée en omstreken. Een familielid van Isabel woont en werkt daar samen met haar man als huisarts. Vele van hun patiënten en vrienden zijn dakloos of zagen al hun spullen verloren gaan in de watermassa. Vanuit hun dokterspraktijk zal al het geleverde materiaal verdeeld worden aan de mensen die er nood aan hebben.

Maar ook kampeeruitrusting om te koken, zaklampen en batterijen en schoenen (maat 44 en groter) hebben ze daar dringend nodig.  Voor deze zaken doen we graag een oproep aan iedereen; wie ons kan helpen aan deze materialen, kan die tot en met zondag 25/7 komen afgeven bij onze schepen Isabel Van Quickelberghe op de Maalzaakstraat 5a te Maarkedal. (wel graag eerst een seintje vooraf op het nr 0476/90.87.35)